• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟

خواص برنج برای مو

از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت برخی از افراد سعی می‌کنند که موهای خود را با استفاده از آب برنج شستشو دهند. از آن‌جایی که سبوس برنج دارای ویتامین‌های محلول در آب است، می‌توان به صورت موضعی این ویتامین‌ها را به مو و پوست سر انتقال داد.

گرچه وابسته به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه و مواد مغذی افراد رشد موی متفاوتی دارند، لیکن با روش‌های مختلفی می‌توان به تقویت و رشد موها پرداخت. اگرچه مواد غیر طبیعی و شیمیایی برای رشد مو در داروخانه‌ها دیده می‌شود، اما باید بدانید که این داروها گاها نه‌تنها هیچ تاثیری ندارند، بلکه می‌توانند موجب آسیب رساندن به تار موی شما نیز شوند. به همین جهت روش‌های طبیعی نظیر استفاده از سبوس برنج می‌توانند به شما در رشد و تقویت مو، کمک بسزایی کنند. برنج یک گیاه بسیار خوشمزه است که توانسته جایگاه خود را در سفره‌ی هر روزه‌ی ایرانیان مشخص کند. ما ایرانی‌ها به روش‌های مختلفی برنج را طبخ می‌کنیم و حداقل یک وعده در روز از آن استفاده می‌کنیم.

چرا سبوس برنج بر جوانی، رفع سفیدی و افزایش رشد موی سر و همچنین بر جوانی پوست تاثیر مثبت دارد؟ 
دلیل این مسئله، وجود مقدار زیادی ویتامین A و ویتامین B در سبوس برنج می باشد.

برنجی که در بازار به فروش می‌رسد، برنج سفید بوده و برنج سفید، دارای سبوس نیست! باید توجه داشته باشید که این سبوس برنج است که می‌تواند بیش از هر چیز موجب افزایش ارزش غذایی برنج‌ها شود. سبوس برنج سرشار از ویتامین‌های گروه B می‌باشد. به همین جهت است که افراد برای کاهش وزن خود از سبوس برنج استفاده می‌کنند. همچنین سایر ویتامین‌ها نظیر گروه B و ویتامین‌های گروه A نیز در سبوس برنج یافت می‌شوند. همه ما می‌دانیم که ویتامین گروه A برای تقویت چشم بسیار مناسب است. به همین جهت ما تصور می‌کنیم که فقط هویج یک گیاه سرشار از ویتامین A است. در حالی که سبوس برنج نیز سرشار از ویتامین A است.

مزایای اصلی مصرف موضعی سبوس برنج:

1. تقویت و جوانسازی موی سر

2. کمک به شادابی و جوانی پوست

3. تقویت سیستم ایمنی بدن

4.تقویت فولیکول های مو و عدم سفیدی زودرس موی سر

کدام یک از برنج ایرانی، بیشترین سبوس را هنگام جوشیدن تولید می کند و می تواند بیشترین خواص را داشته باشد؟

به نظر می رسد همه ی انواع برنج ایران از سبوس بالایی برخوردار باشند، اما اگر بخواهیم با توجه به تجربه، بهترین نوع را معرفی کنیم، من به شخصه برنج طارم هاشمی را پیشنهاد میدهم.

نحوه استفاده و مصرف سبوس برنج برای ترمیم مو

خواص سبوس برنج

همانطور که می‌دانید، ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار موثر می‌باشد. به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از ویتامین‌های موجود در سبوس برنج، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت نمایید.

چند روش استفاده از سبوس برنج برای رفع سفیدی مو:

1. ساخت و مصرف دمنوش سبوس

به این صورت که شما می توانید دم کرده سبوس برنج را پس از جوشیدن، داخل ظرفی ریخته و سبوس را از آن جدا کنید. حال می توانید مابقی را به عنوان یک دمنوش سبوس، مصرف نمایید. با ادامه این روند به تقویت ریشه مو، جلوگیری از سفیدی زودرس مو و جوان سازی آن کمک می کنید.

2. مصرف دم کرده سبوس و لیمو عمانی

یکی دیگر از راه های مصرف سبوس برنج برای رفع سفیدی مو، استفاده از روش بالا (تهیه دمنوش سبوس) ، تنها با این تفاوت که هنگام جوشیدن سبوس، مقداری لیمو عمانی نیز به آن اضافه می کنید.

3. استفاده موضعی از سبوس

در این روش، دو قاشق غذاخوری سبوس را در 2 لیتر آب جوشانده (حدود 20 دقیقه بجوشد) و محلول مورد نظر را پس سرد شدن (البته نه کاملا سرد)، روی مو و پوست سر خود بریزید. پس از انجام فرایند، حداقل 6 دقیقه موی سر خود را به همین حالت رها کنید تا خواص سبوس جذب مو و ریشه مو شوند.

4. مصرف سبوس فرآوری شده با شیر

لازم نیست برای بدست آوردن سبوس برنج خود را اذیت کنید، خرید سبوس فرآوری شده و مصرف روزانه یک قاشق غذاخوری از آن با یک لیوان شیر، می تواند به جوانی موهای شما کمک کند.

5. مصرف سبوس با سالاد

می توانید سالاد خود را با کمی روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سبوس، غنی از ویتامین B کنید. با مصرف این ترکیب، از خواص سبوس برنج برای جلوگیری و رفع سفیدی مو، بهره مند شده اید، به همین سادگی.

6. مصرف سبوس با ترکیب آن با برنج سفید

شاید مایل به استفاده از برنج قهوه ایی نباشید، در این مواقع شما می توانید به ازای هر چهار پیمانه یک نفره برنج، هنگام پخت برنج سفید، یک قاشق غذاخوری سبوس اضافه کنید و خیلی ساده به سلامت موهای خود کمک نمایید.

7. استفاده از شامپو های حاوی سبوس

به دلیل محبوبیت سبوس برنج برای رفع سفیدی مو، داروسازان شامپوهایی حاوی سبوس تولید کرده اند که با استفاده از آنها و ماندگاری هر بار استفاده به مدت حداقل 8 دقیقه، می توانید سلامت موی خود را بهبود بخشید.

8. ترکیب سبوس و زرده تخم مرغ

یکی دیگر از روش ها، ترکیب یک قاشق سبوس برنج با دو یا سه زرده تخم مرغ و مالیدن آنها به پوست و موی سر می باشد. ماندگاری این ترکیب بهتر است تا 8 دقیقه روی موی سر باشد و سپس شسته شود.

استفاده از روش های مصرف موضعی و خوراکی سبوس برنج، می تواند موهای شما را جوان نگه داشته و از ریزش و سفیدی آنها جلوگیری کند. به افرادی که از مواد شیمیایی مانند تافت برای حالت دادن موها استفاده می کنند، پیشنهاد می کنیم که حتما از این روش ها استفاده نمایند.

معمولاً ویتامین‌های گروه B در هر ماده‌ای یافت نمی‌شوند. محصولات طبیعی بسیار کمی وجود دارند که سرشار از ویتامین B باشند، اما سبوس برنج می‌تواند منبع مهمی از این گروه ویتامین باشد و باعث رشد و تقویت موهای شما شود. جالب است بدانید که سبوس برنج به خاطر تقویت نمودن فولیکول‌های مو می‌تواند موجب جلوگیری از سفید شدن مو های شما شود. در سال‌های اخیر سفید شدن مو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که در سنین پایین دیده می‌شود. استفاده از شلتوک برنج باعث می‌شود تا شما از سفید شدن موهای خود جلوگیری کنید. طریقه‌ی استفاده از سبوس برنج به روش‌های مختلفی دیده می‌شود.

برای مثال شما می‌توانید شلتوک برنج را بپزید و با آب آن پوست سر و ساقه موهای خود را ماساژ دهید. از طرف دیگر می‌توانید از پودر شلتوک برنج در پخت برخی از غذاها مثل سوپ استفاده نمایید. دمنوش سبوس نیز می‌تواند یکی دیگر از راه‌های استفاده از این ماده‌ی پرخاصیت باشد. برخی از افراد که به تغذیه خود توجه ویژه دارند، سعی می‌کنند که از پودر سبوس برنج در سالادهای خود به همراه روغن زیتون استفاده نمایند.

لیکن با تمام این توضیحات ممکن است که مصرف سبوس برنج برای برخی افراد خوشایند نباشد یا زمان کافی برای استفاده از آب سبوس را به صورت موضعی نداشته باشند. به همین جهت است که ما به آن‌ها مصرف برنج قهوه‌ای را به عنوان جایگزین برنج سفید توصیه می‌کنیم که  تمامی خواص سبوس برنج را در خود دارد. برنج قهوه‌ای اگر به اندازه کافی مصرف شود، نه تنها می‌تواند باعث لاغر شدن شما شود، بلکه با برنج قهوه‌ای می‌توانید پوستی شاداب و مویی تقویت شده داشته باشید.

سبوس برنج و اهمیت آن در تغذیه

خواص سبوس برنج در تغذیه

اگرچه گفته شده است که خواص سبوس برنج برای تقویت مو بسیار مناسب است اما مزیت‌های استفاده از آن تنها به تقویت موها ختم نمی‌شود. سبوس برنج می‌تواند برای پوست نیز بسیار مفید باشد. شما می‌توانید از شلتوک برنج یک ماسک مفید و تاثیر گذار تولید کنید و روزانه حدود ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از آن شاهد مرطوب شدن، روشن شدن و شادابی پوست خود باشید. روش درست کردن ماسک شلتوک برنج به دو طریق در ادامه ذکر خواهد شد. در روش اول شما باید پودر سبوس برنج را به یک قاشق عسل و یک فنجان شیر داغ اضافه کنید.

حدود چند دقیقه آن را بگذارید تا خنک شود و به دمای بدن شما برسد. پس از آن می‌توانید این ماسک را روی پوست خود قرار داده و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. در روش دوم شما می‌توانید پودر سبوس برنج را همراه با یک پیاله ماست شیرین ترکیب کنید و مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از آن شاهد شادابی و نشاط پوست خود و همچنین روشن شدن رنگ آن خواهید شد.

اما باز هم فواید استفاده از سبوس‌های برنج به تقویت پوست و مو ختم نمی‌شود. شما می‌توانید سایر فواید نظیر رفع یبوست، افزایش عضلات بدن، چاقی صورت و کاهش وزن را نیز مشاهده کنید. پزشکان متخصص در حوزه تغذیه استفاده از برنج‌های قهوه‌ای که دارای شلتوک و سبوس برنج می‌باشند، را توصیه می‌کند.

اگر قصد تهیه سبوس برنج و یا برنج‌ قهوه‌ای را دارید می‌توانید از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید، چرا که بیشترین خواص را در انواع برنج ایرانی خواهید یافت.

محبوب ترین محصولات برنج ایرانی برنج تو:

برنج طارم

برنج طارم هاشمی

برنج فجر

برنج دم سیاه

تهیه و تنظیم: مجله‌ی فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی برنج‌تو

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.