• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

برنج قرمز چیست و چه خواصی دارد؟

برنج قرمز چیست و چه خواصی دارد؟
برنج قرمز از نظر شکل ظاهری با رنگ قرمز عرضه می شود. در واقع این برنج دارای پوستی به رنگ قرمز است و برای پخت نیاز به زمان بیشتری دارد.
برنج قرمز از نظر شکل ظاهری با رنگ قرمز عرضه می شود. در واقع این برنج دارای پوستی به رنگ قرمز است و برای پخت نیاز به زمان بیشتری دارد.  برنج سرخ را باید یک تا سه ساعت بخیسانید. بعد از گذشت این مدت فرآیند مربوط به پخت غذا انجام می شود. پخت برنج قرمز مانند برنج سفید است و افرادی که در پخت برنج سفید تبحر دارند، می توانند این نوع برنج را به شکل راحت آماده کنند.
تخمین زمان پخت برای این برنج به میزانی که باید تحت دم کشیدن قرار بگیرد، مربوط می شود. میزان شعله اجاق گاز در این تخمین سهم قابل توجهی دارد. زمان پخت برای برنج قرمز حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت می ‌باشد. 
 

خواص برنج قرمز

برنج سرخ یکی از گونه‌های خاص در میان انواع برنج است. تولید این نوع برنج در کشورهای مختلفی انجام می شود. در واقع این نوع ماده غذایی برای پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. متاسفانه در حال حاضر فقط به برنج سفید برای ما ایرانی ها شناخته شده است و اطلاعات چندانی درباره دیگر برنج ها همچون برنج قرمز و برنج قهوه ای نداریم. 
برنج غذای اصلی حدود یک سوم از جمعیت جهان را به خود اختصاص می دهد. در این میان برنج قرمز یکی از مواد غذایی مورد استفاده مطرح است. این برنج در ایران چندان مورد مصرف قرار نمی‌گیرد. واقعیت امر این است که برنج سرخ مواد مغذی فراوانی را با خود به همراه دارد. چنین برنج هایی در گروه گونه های اصیل وحشی قرار می گیرند. این نوع برنج در نمونه های هندی، تایلندی و چینی وارد بازار می شوند.
 همچنان برنج قرمز نیز با وجود تمام خواص خود، در عطر و طعم، حریف برنج ایرانی نمی شود.

 همه چیز درباره برنج قرمز 

برنج قرمز

برنج قرمز یا همان برنج سرخ در کشور تایلند و کشورهای شرق آسیا بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. این برنج در کشورهای دیگر مانند هند، بوتان، بنگلادش، چین و ژاپن تولید شده اما  بهترین و با کیفیت ترین برنج متعلق به کشور ژاپن و تایلند می باشد.
 
این برنج از نظر رنگ متمایل به قهوه‌ای روشن است و به همین علت با نام برنج قرمز معرفی می‌شود. تفاوت این برنج با برنج سفید از نظر شالیکوبی می باشد. برای شالی کوبی برنج سرخ از روش متفاوتی استفاده شده و همین مسئله باعث می شود مقدار کمی از سبوس قرمز رنگ برنج باقی بماند و محصول نهایی به شکل قرمز رنگ وارد بازار شود.
 برنج های قرمز از تنوع قابل توجهی برخوردار هستند و هر کدام از آن ها با توجه به ویژگی های نژادی متعلق به کشوری خاص هستند. به عنوان مثال برنج سرخ مخمر چینی با برنج سرخ تایلندی تفاوت های زیادی دارد. در ایران نیز برنج قرمز وجود دارد که این برنج با نمونه های چینی و تایلندی متفاوت است.
بیشتر بخوانید:

خواص برنج سرخ 

برنج سرخ را با خواص زیادی معرفی می کنند.  به گونه‌ای که می‌توان از این برنج برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده کرد.  چنین برنج هایی برای لاغری و رسیدن به وزن ایده آل گزینه مناسبی هستند. در نتیجه افرادی که تمایل زیادی به خوردن برنج دارند و نمی توانند هیچ نوع ماده غذایی را با آن جایگزین کنند، می توانند از برنج قرمز به جای برنج سفید استفاده نمایند. 
واقعیت این است که برنج قرمز نسبت به برنج سفید فیبر بیشتری دارد. همین مسئله باعث می‌شود احساس سیری در افراد به وجود آورد و از پرخوری و چاقی جلوگیری نماید. فیبرها علاوه بر اینکه نقش موثری در لاغری و کاهش اشتها دارند، در پاکسازی روده ها نیز مهم شناخته می شوند. همچنین این فیبرها از بروز بیماری‌های گوارشی همچون زخم معده، نفخ معده و غیره جلوگیری به عمل می‌آورد.
 بیشتر بخوانید:

درمان بیماری با برنج قرمز

برنج هایی قرمز برای بیماران دیابتی نوع دوم نیز بسیار ایده آل است. این برنج ها دارای کربوهیدرات پایین و شاخص های گلیسمی پایین می باشند. از این رو می توانند کنترل خوبی بر روی میزان قند خون داشته باشند. افرادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند، می ‌توانند با مصرف برنج قرمز میزان قند خون خود را به شکل مناسبی کنترل کنند.
برنج قرمز در کاهش کلسترول و فشار خون اهمیت قابل توجهی دارد. آنتوسیانین از ترکیبات موجود در برنج سرخ است که این نوع ترکیب در کاهش فشار و کلسترول خون نقش مهمی دارد. همان طور که می دانید بالا بودن فشار خون و کلسترول خون نقش مهمی در ایجاد بیماری های قلبی دارند. بنابراین با کنترل این دو مورد می ‌توانید از بروز بیماری های قلبی ممانعت کنید. برنج های قرمز منیزیم و کلسیم به همراه دارند و به همین خاطر می توانند از پوکی استخوان جلوگیری کنند. همچنین این برنج ها برای درمان افسردگی و کم خونی گزینه مناسبی هستند و از بروز سرطان ها جلوگیری می کنند.

عوارض برنج قرمز 

خواص قابل توجهی برای برنج سرخ ذکر شده است اما مصرف بیش از اندازه آن نیز می تواند زمینه بروز بعضی از بیماری‌ها را در بدن به وجود آورد. به عنوان مثال این برنج برای نوزادانی که در مقابل بعضی از ویتامین ها آسیب پذیر هستند یا خانم هایی که در دوران شیردهی قرار دارند، توصیه نمی شود. برنج های قرمز برای نگهداری نیاز به محل خشک و معتدل دارند.
 افرادی که دارای طبع گرم هستند، ممکن است نسبت به این نوع  برنج ها بیشتر حساسیت نشان دهند. 
 

پخت برنج سرخ

پخت برنج قرمز

توجه داشته باشید که این نوع برنج هنوز مقداری از پوسته و سبوس خود را با خود به همراه دارد. همین مسئله زمان پخت آن ها را افزایش می دهد. این زمان نسبت به برنج های سفید می‌تواند ۱۵ دقیقه یا ۲۰ دقیقه بیشتر باشد. بیشتر افرادی که دارای رژیم و برنامه غذایی خاصی هستند، از برنج قرمز در لیست برنامه غذایی استقبال می کنند. چون این نوع برنج، مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین های قابل توجهی را با خود به همراه دارد. ضمن اینکه از بروز مشکلات روده جلوگیری می کند. همچنین تنظیم خوبی بر سطح کلسترول فشار خون و قند خون بدن به وجود می آورد.
تمام این مزایا استفاده از برنج قرمز را حائز اهمیت می کند. به گونه ای که بیشتر افراد مصرف این نوع برنج های مغذی را به برنج سفید ترجیح می دهند.

مقاله های مفید برنج تو:

برنج نیم دانه چیست؟

چند نوع برنج داریم؟

راه‌های تشخیص برنج ایرانی اصل

نحوه صحیح نگهداری برنج

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.