• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

آب برنج

آب برنج
از آنجایی که آب برنج غنی از ویتامین B، C و E می باشد، استفاده از آن برای مو و پوست بسیار شایع شده است. با مجموعه ما جهت کسب اطلاعات کافی، همراه باشید.
امروزه تحقیقات نشان می دهد که برنج و آب برنج بسیار مفید است که در ادامه خواص آب برنج و نحوه تهیه آن را شرح خواهیم داد. سپس می توانید به راحتی این محلول را تهیه کرده و برای تقویت مو و جوان سازی پوست استفاده نمایید.

مقدمه

چند هزار سال است که انسان ها برنج می‌کارند و در سبد غذایی خانوار ها جای گرفته است. برنج انواع مختلفی دارد. 
در مناطق مرطوب و پربارش کشت می‌شود. امروزه برنج جزو غذای اصلی اکثر مردم جهان محسوب می‌شود و در کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند، چین، هند و ... به صورت گسترده کشت می شود. برنج جزو غذا های اصلی در کشور هایی مانند ژاپن، تایلند، کره و همچنین کشور ایران به شمار می آید.
کشورهای آسیای دور از برنج علاوه بر اینکه به عنوان یک نوع غذا استفاده می کنند از ترکیبات جانبی آن نیز به عنوان خواص دارویی و زیبایی بسیار استقبال می کنند. سال هاست در این کشور ها پخت برنج، آب برنج و نحوه تهیه آن به شیوه‌ های سنتی انجام می شود. همان طور که اشاره شد یکی از این ترکیبات آب برنج است که به روش های مختلف می توان آن را تهیه کرد.

خواص آب برنج

تاثیر آب برنج روی استحکام و زنده سازی مو

امروزه خواص برنج، آب برنج و نحوه تهیه آن برای بیشتر مردم آشکار شده است. همچنین نقش آب برنج در سلامت پوست و مو به وسیله تحقیقات مختلف دانشگاهی و پزشکی به اثبات رسیده است. یک ماده شیری رنگ است که با روش‌ های مختلف می‌توان آن را تهیه کرد. آب برنج سرشار از ویتامین های مختلف مانند B،C وE   است که تاثیر زیادی بر زیبایی و سلامت پوست و مو دارد.
همچنین در طب سنتی ایرانی اسلامی نیز برای درمان امراضی مانند ورم معده و روده (مانند زخم یا تورم) نوشیدن آب آن بسیار توصیه شده است.

نحوه تهیه آب برنج

طرز تهیه برنج

آب برنج و نحوه تهیه آن به سه روش:

تهیه آن بدون جوشاندن:

نصف لیوان برنج را در ظرفی ریخته و یک پیمانه آب به آن اضافه کنید. چند بار آب را عوض کنید و بشویید تا تمیز شود. سپس برنج شسته شده را با دو دیوان آب تصفیه شده هم بزنید تا مواد معدنی و ویتامین های برنج وارد آب شود. دو الی سه ساعت به آن استراحت دهید و سپس آن را صاف کنید. آب برنج بدون جوشاندن آماده است.

تهیه آن به روش جوشاندن:

نصف لیوان برنج شسته شده را با دو لیوان آب تصفیه در ظرفی ریخته و آن را روی شعله بگذارید. با شعله متوسط بین 15 تا 20 دقیقه اجازه دهید تا بجوشد. اگر می‌خواهید غلظت آن بیشتر شود آن را به مدت 30 دقیقه بجوشانید سپس آن را صاف کنید. آب برنج را در یخچال گذاشته و می توانید به مدت دو تا سه روز استفاده کنید.

تهیه آن به روش تخمیر:

نصف لیوان آب برنج شسته شده را با دو لیوان آب تصفیه شده در یک ظرف قرار داده و آن را به مدت 12 تا 48 ساعت در دمای معمولی اتاق در ظرف نگه دارید تا  برنج تخمیر شود. زمانی که برنج کمی بوی ترشیدگی گرفت آن را صاف کنید. این آب به روش تخمیر بدست می آید. می توانید آن را در یخچال بگذارید و قبل از استفاده کمی آن را رقیق کنید.
مطلب پیشنهادی: طرز تهیه برنج ایرانی

خواص آب برنج در طب سنتی و علوم جدید

در طب سنتی خواص بسیاری برای آب برنج و نحوه تهیه آن بیان کرده اند. آب برنج مدر (ادرار آور) است و برای رفع ترشحات اسهال و اسهال خونی استفاده می شود. برای شستشوی زخم های بد بسیار مفید است. برای زخم و ورم روده مناسب است و استفراغ خونی را برطرف می کند. مانع خونریزی از بینی می شود. خوردن آب برنج که با روش جوشاندن تهیه می شود بسیار برای تقویت معده و روده مفید است و اگر آن با مقدار مساوی شیر مخلوط کنید برای افزایش اسپرم مناسب می باشد.
مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید برنج

نحوه استفاده و مصرف آب برنج برای پوست و مو؟

استفاده موضعی از آب برنج روی موی سر

آب برنج و نحوه تهیه آن مناسب برای تغذیه و رشد مو: آب برنج نمونه ای عالی برای رشد، زیبایی و سلامت مو است. می‌توانید در اینترنت درباره زنان یائو در چین مطالعه کنید. این زنان به داشتن مو های بلند و پرپشت شهرت دارند. به این دلیل است که آن ها موی خود را در آب برنج می شویند.
  • آب برنج و نحوه تهیه آن را به روش تخمیر را انتخاب کرده اند، زیرا بهترین روش برای تقویت مو است. سرشار از ویتامین های B ، E و آنتی اکسیدان است.
  • استفاده به عنوان ماسک مو: زمانی که قصد حمام داشتید بعد از اینکه مو های خود را شستید و تمیز شد یک لیوان آب برنج را روی سر و موی خود بریزید. به مدت 10 الی 15 دقیقه روی مو هایتان بماند و همزمان ماساژ بدهید. برای صاف کردن موی مجعد نیز بسیار مفید است.
  • آب برنج و نحوه تهیه آن برای رفع آکنه و جای جوش: چند روز متوالی پوست صورت را با آب برنج بشویید. آب برنج باعث می شود جای آکنه کمرنگ شود یا از بین برود. البته زمان مصرف آن به میزان آبله و جای ‌جوش نیز بستگی دارد. یک دستمال سفید و تمیز را به اندازه گردی صورت خود تهیه کنید و جای چشم ها و بینی خود را در آن برش دهید دستمال را در آب برنج انداخته، سپس آن را روی صورت خود بگذارید.
  • آب برنج و نحوه تهیه آن برای رفع کم آبی بدن: آب برنج برای رفع کم آبی بدن در فصل تابستان مناسب است زیرا تشنگی و خشکی دهان را کاهش می دهد.
  • از بین برنده شوره سر و موخوره: از جمله خواص آب برنج است. باید به صورت مداوم در حمام از آب برنج استفاده کنید. اسید آمینه موجود در آب برنج مو های آسیب دیده ناشی از موخوره را بهبود می بخشد و ترمیم می کند. موهای خود را به مدت 20 دقیقه در آب برنج بگذارید، آن را ماساژ داده و سپس بشویید.
  • یک تونر فوق‌العاده برای پوست است. همچنین منافذ پوست را کوچک می کند.  یک تکه پنبه بهداشتی سفید را با آب برنج آغشته کنید و آن را روی صورت خود مالش دهید. یک تونر طبیعی است که به منافذ باز پوست کمک می کند.
  • مطالعات پزشکی جدید نشان داده است که خواص آب برنج و نحوه تهیه آن باعث جلوگیری از رادیکال های آزاد (مواد سمی و سرطانی) در بدن می شود. آب برنج سرشار از آنتی اکسیدان است و این عامل مانع از آزاد شدن آن ها در بدن می شود.
  • آب برنج و نحوه تهیه آن مناسب برای سفید کردن و نرمی پوست: آب برنج باعث سفیدی پوست دست و صورت می شود که در اثر آفتاب سوختگی کدر شده اند. همچنین باعث از بین بردن لکه های صورت و جلوگیری از چین و چروک صورت می شود.

به نظر شما کدام برنج بهتر است؟ 

1. برنج طارم یا هاشمی؟

2. برنج قهوه ای یا سفید؟

3. برنج نیم دانه

4. برنج قرمز

عوارض آب برنج

عوارض آب برنج در هیچ منبع معتبری ذکر نشده است. قبل از استفاده بهتر است در قسمتی از بدن کشیده شود تا مطمئن شوید به آب برنج حساسیت ندارید. افرادی که به آن حساسیت دارند به هیچ وجه استفاده نکنند.

در مورد ما

مجموعه‌ی برنج‌تو با بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه و انتخاب‌ باکیفیت‌ترین انواعِ برنج از مزارعِ درجه‌‌یک، و برنج‌کاران زبردستِ سه استانِ شمالی کشور، گلستان، گیلان و مازندران برنج ناب ایرانی را دستچین نموده و با حذف واسطه‌ها، با بهترین قیمت به دست شما هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌رساند.

از محلولات برنج ایرانی ما دیدن فرمایید و بهترین کیفیت برنج را با ما تجربه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.