• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

خواص سبوس برنج چیست؟

خواص سبوس برنج چیست؟
سبوس برنج، لایه ی خارجی چسبیده به نشاسته برنج، قبل از شلتوک است. شلتوک همان پوسته نهایی دانه برنج است که با دستگاه های خاصی جدا می شود. اگر لایه سبوس از برنج جدا نشود، همان برنج قهوه ایی نامیده می شود که سرشار از ویتامین B و C می باشد.

آیا می‌دانید که سبوس برنج چیست و چگونه به دست می آید؟ بسیاری از افراد زمانی که با سبوس برنج و خواص فوق‌العاده‌ی آن آشنا می‌شوند، تمایل زیادی به تهیه و استفاده از آن پیدا می‌کنند. به‌طور کلی پوسته‌ی خارجی، یا سلول‌های خارجی متصل به آندوسپرم نشاسته ای برنج، لایه آلرون و جنین را که عموما زرد رنگ است به عنوان سبوس برنج می‌شناسند.

ارزش غذایی سبوس برنج چیست؟

برنج سبوس دار قهوه ایی

سبوس برنج از نظر ارزش غذایی خواص بسیاری دارد و از جمله مواد مفید غذایی برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات بدن می‌باشد. از خواص سبوس برنج برای درمان سفیدی مو، شادابی پوست، لاغری، دیابت، بهبود فشار خون بالا، پیشگیری از سرطان روده بزرگ و سرطان معده و ... استفاده می‌شود. همچنین این ماده ارزشمند دارای مواد مغذی بسیاری بوده و می‌تواند به عنوان مکمل‌های رشد در کنار سایر مواد غذایی استفاده شود.

ماسک پوست و مو با سبوس برنج

ماسک سبوس برنج روی پوست

از خواص سبوس برنج می توانید به عنوان ماسک مو و ماسک پوست صورت استفاده کنید. سبوس برنج به دلیل داشتن مواد مغذی می تواند گزینه مناسبی برای تغذیه پوست و مو باشد و به همین خاطر از این ماده غذایی ماسک تهیه می شود. توجه داشته باشید که برای تهیه ماسک سبوس برنج ابتدا باید مقداری از این ماسک را بر روی ناحیه ای از بدن بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.

در صورتی که علائم و نشانه های حساسیت به ماسک سبوس برنج در پوست ظاهر نشد، می توانید ماسک سبوس برنج را برای نواحی حساس بدن نیز مورد استفاده قرار دهید.

نقش سبوس برنج  در آبرسانی پوست

بسیاری از افراد به دنبال مرطوب کننده های طبیعی پوست هستند. در واقع این نوع مرطوب کننده های طبیعی می توانند یک آبرسانی قوی برای پوست را انجام دهند اما عوارضی نیز برای پوست و مو همراه نداشته باشند. متأسفانه بسیاری از لوسیون ها، کرم ها و محلول هایی که برای آبرسانی پوست مورد استفاده قرار می گیرند، دارای مواد و ترکیبات شیمیایی هستند. همین مسئله می تواند سبب بروز عوارض و حساسیت زیادی در پوست شود. از این رو استفاده از مرطوب کننده های طبیعی پوست به مراتب مناسب تر می باشد.

مواد موثر برای آبرسانی پوست در سبوس برنج چیست؟

سبوس برنج دارای ویتامین c و آنتی اکسیدان های بسیاری است. این موضوع شرایط برای افزایش رطوبت پوست را فراهم می کند و از افت رطوبت پوست در فصل‌های خشک ممانعت می کند.

ماسک سبوس چیست؟

برای تهیه ماسک سبوس برنج ابتدا سبوس برنج را به شکل پودر ‌شده درآورید. دو قاشق غذاخوری از سبوس پودر شده را در یک فنجان آب گرم بریزید. در ادامه نیز از یک پد پنبه ای برای استفاده‌ی ماسک کمک بگیرید. پد پنبه ای  را بر روی  محتویات ماسک بزنید و بر روی صورت بگذارید. این محتویات باید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت باقی بماند. بعد از گذشت ۱۵ دقیقه نیز ماسک را با آب گرم از روی صورت شست و شو دهید.

 نقش روشن کنندگی سبوس برنج چیست؟

سبوس برنج می تواند یک ماسک روشن کننده فوق العاده برای پوست صورت نیز باشد. برای شناخت تاثیر روشن کنندگی سبوس برنج باید ابتدا از ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خواص سبوس برنج مطلع شوید. این مواد و ویتامین ها شرایط برای پاکسازی پوست صورت را فراهم می کنند و امکان درمان لکه های پوستی و روشن تر شدن پوست را به وجود می آورند.

ماسک شیر، عسل و سبوس برنج

ماسک سبوس برنج و شیر و عسل به عنوان یک ماسک روشن کننده برای پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرد. ابتدا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با دو قاشق غذاخوری سبوس برنج پودر شده در یک فنجان شیر گرم شده میکس می کنیم. آن گاه یک پد پنبه ای را برداشته و محتویات ماسک را به صورت انتقال می دهیم. این ماسک باید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت باقی بماند و آن گاه با آب گرم شسته شود.

مزایای سبوس برنج در درمان برخی مشکلات جسمانی و بیماری ها

سبوس برنج

 سبوس برنج فواید بسیاری برای لاغری دارد. این سبوس دارای فیبر زیادی بوده و در صورت استفاده سبب کم شدن اشتها در فرد می گردد. همین مسئله از چاقی و پرخوری افراد جلوگیری می‌ کند. با این کار شرایط برای کاهش وزن افراد مهیا می شود. آنتی‌اکسیدان‌ های بالای سبوس  برنج نیز متابولیسم بدن را تحت تاثیر قرار می دهد. همین مسئله نیز در کاهش وزن تاثیر زیادی دارد.

مزایای نشاسته موجود در سبوس برای چاقی صورت

 چاقی صورت از دیگر خواص سبوس برنج است. این موضوع به علت مواد نشاسته ای موجود در خواص سبوس برنج می باشد.

مزایای سبوس به عنوان منبعی از ویتامین B6 برای ورزشکاران

 ویتامین B6 یکی از ترکیبات مورد نیاز برای بدنسازان و ورزشکاران است. خوشبختانه این ویتامین در سبوس برنج وجود دارند.

درمانی یبوست با فیبر موجود در سبوس برنج

 برنج فیبر زیادی به همراه دارد. از بروز یبوست جلوگیری کرده و حرکات روده را بیشتر می کند.

بهبود دیابت با منبع فیتوسترول سبوس

 سبوس برنج منبع غنی از فیتوسترول ها می باشد. فیتوسترول ها در کنترل قند خون کارایی قابل توجهی دارند. همچنین وجود فیبر در سبوس برنج نیز می تواند شرایط برای کاهش قند خون  در دیابت نوع ۲ را فراهم کند. پتاسیم و فیبر موجود در سبوس برنج، میزان فشار خون را نیز کاهش می دهد.

عوارض سبوس برنج

اگر سبوس برنج بیش از اندازه مورد استفاده قرار بگیرد، می تواند ناراحتی معده، نفخ و بروز مشکلات روده را به دنبال داشته باشد. چسبندگی یا بروز زخم در معده از مشکلاتی است که می تواند با مصرف خواص سبوس برنج تشدید شود. در برخی از موارد نیز حمام کردن با سبوس برنج می تواند مشکلات یا بیماری های پوستی همچون اگزما و ... را تشدید کند. این علائم با بروز قرمز شدن پوست و خارش خود را نشان می ‌دهد.

نحوه تهیه سبوس برنج

برای تهیه سبوس برنج اصلا نگران نباشید. مجموعه برنج تو بهترین برنج قهوه ایی را با کیفیت و قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می نماید. 

آیا برنج قهوه ای باعث لاغری می شود؟ چگونه؟

چرا برنج ایرانی قهوه ای باعث چاقی نمی شود؟

تصوری که در رابطه با برنج قهوه‌ای وجود دارد این است که می‌گویند: برنج قهوه‌ای باعث لاغری می‌شود. این تصور کاملاً درست می‌باشد از آن جایی که سبوس برنج دارای ویتامین‌های گروه B است و ویتامین‌های گروه B خاصیت لاغر کنندگی دارند. می‌توانید از برنج قهوه‌ای به جای برنج سفید استفاده نمایید. برنج قهوه‌ای نسبت به برنج‌های سفید علاوه بر این که دارای فواید بیش‌تری می‌باشد، می‌تواند به شما در راستای کاهش وزن نیز کمک کند. توجه داشته باشید برنج‌های قهوه‌ای نیز باید به طور محدود استفاده شوند. چرا که استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند موجب شود که شما دچار اضافه وزن شوید. برای افرادی که می‌خواهند کاهش وزن داشته باشند، باید حتماً در رژیم غذایی خود از برنج‌های قهوه‌ای استفاده کنند. برنج قهوه‌ای دارای سبوس یا همان شلتوک می‌باشد. شلتوک پوسته ای چندلایه، پر از مواد مغذی و ویتامین‌های گروه ب  است. برنج قهوه‌ای نه تنها می‌تواند به خاطر داشتن ویتامین‌های گروه B موجب لاغری افراد شود. بلکه به خاطر حجم زیادی که دارد، می‌تواند باعث سیری افراد بعد از مصرف شود.

بیشتر بخوانید:

 خواص برنج قهوه ای و جادوی لاغری آن

تفاوت برنج قهوه ای با سفید چیست؟

رفع سفیدی مو با سبوس برنج

خواص برنج برای مو

از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت برخی از افراد سعی می‌کنند که موهای خود را با استفاده از آب برنج شستشو دهند. از آن‌جایی که سبوس برنج دارای ویتامین‌های محلول در آب است، می‌توان به صورت موضعی این ویتامین‌ها را به مو و پوست سر انتقال داد.

گرچه وابسته به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، تغذیه و مواد مغذی افراد رشد موی متفاوتی دارند، لیکن با روش‌های مختلفی می‌توان به تقویت و رشد موها پرداخت. اگرچه مواد غیر طبیعی و شیمیایی برای رشد مو در داروخانه‌ها دیده می‌شود، اما باید بدانید که این داروها گاها نه‌تنها هیچ تأثیری ندارند، بلکه می‌توانند موجب آسیب رساندن به تار موی شما نیز شوند. به همین جهت روش‌های طبیعی نظیر استفاده از سبوس برنج می‌توانند به شما در رشد و تقویت مو، کمک بسزایی کنند. برنج یک گیاه بسیار خوشمزه است که توانسته جایگاه خود را در سفره‌ی هر روزه‌ی ایرانیان مشخص کند. ما ایرانی‌ها به روش‌های مختلفی برنج را طبخ می‌کنیم و حداقل یک وعده در روز از آن استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: خواص سبوس برنج برای رفع سفیدی مو و نحوه انجام آن

از کجا برنج مرغوب ایرانی اصل خریداری کنیم؟

مجموعه‌ی برنج‌تو با بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه و انتخاب‌ باکیفیت‌ترین انواعِ برنج از مزارعِ درجه‌‌یک، و برنج‌کاران زبردستِ سه استانِ شمالی کشور، گلستان، گیلان و مازندران برنج ناب ایرانی را دستچین نموده و با حذف واسطه‌ها، با بهترین قیمت به دست شما هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌رساند. از فروشگاه برنج ایرانی برنج تو، به صورت آنلاین دیدن فرمایید.

برنج‌تو با بیش از سی سال سابقه کار سنتی در شمال کشور، مفتخر است که هم‌اکنون در بستر آنلاین نیز فعالیت خود را گسترش داده و همراه و هم‌پای همه‌ی مردم ایران‌زمین باشد.

مقالات مرتبط:

نحوه تشخیص برنج ایرانی

انواع برنج ایرانی

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.