• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

چرا برنج ایرانی یک سر و گردن از برنج خارجی بهتر است؟

چرا برنج ایرانی یک سر و گردن از برنج خارجی بهتر است؟

برنج ایرانی نامی آشنا در سرتاسر جهان است چراکه هیچ کجای دنیا عطر و طعم برنج ایرانی یافت نمی‌شود. اما واقعا مزایای و برتری برنج ایرانی نسبت به برنج‌های خارجی چیست؟

مقایسه برنج ایرانی و خارجی و برتری های برنج ایرانی

برنج ایرانی و خارجی

به طور کلی برنج‌های خارجی شامل دسته‌های متعددی ازجمله برنج‌های هندی یا برنج‌های پاکستانی، برنج ژاپنی و چینی، هندی و... هستند. زمانی که به پخت برنج ایرانی می‌پردازید، می‌توانید عطر مطلوب آن را احساس کنید. این در حالی است که برنج‌های خارجی نه تنها هیچ بویی مطبوعی ندارند.

بلکه طعم آن‌ها را قابل مقایسه با برنج‌های ایرانی نیست. هرگز نمی‌توان طعم بی‌نظیر، برنج‌های ایرانی را از برنج خارجی انتظار داشت. برخی از افراد ادعا دارند که قیمت برنج ایرانی بسیار گران‌تر از برنج خارجی است. توجه داشته باشید که هرگز این امر صحت ندارد. بلکه برنج‌های ایرانی تنها مبلغ بسیار ناچیزی نسبت به برنج‌های هندی و علی الخصوص برنج‌های پاکستانی گران‌تر هستند.

اما خاصیت‌های برنج‌های ایرانی بر هیچ فردی پوشیده نیست. لذا شما اگر توان پرداخت هزینه‌ی برنج خارجی را دارید، می‌توانید با صرف اندکی هزینه‌ی بیشتر از برنج‌های ایرانی درجه یک استفاده نمایید. به همین دلیل باید بگوییم که برنج‌های ایرانی با توجه به انواعی که دارند، می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشند. شما می‌توانید انواعی از برنج‌های ایرانی خریداری کنید. طعم برنج ایرانی یکی دیگر از برتری‌های این برنج نسبت به برنج‌های خارجی می‌باشد. برنج‌های ایرانی نیز علاوه بر اینکه بوی بسیار خوب و طعم بسیار لذیذی دارند، بسیار پر فایده و مغذی نیز هستند.

 

مضرات برنج‌های خارجی

برنج‌های خارجی

 استفاده از مواد نگهدارنده در برنج‌های خارجی یکی دیگر از معایب، برنج خارجی می‌باشد. به همین جهت می‌توان برنج ایرانی را به خاطر نداشتن هیچ گونه مواد نگهدارنده نسبت به برنج خارجی برتر دانست. از آنجایی که برنج‌های خارجی، از کشورهای دور به ایران وارد می‌شوند. بایدبرای جلوگیری از فساد آن، از مواد نگهدارنده استفاده نمایند. این در حالی است که در برنج‌های ایرانی از مواد نگهدارنده، برای سالم ماندن آن استفاده نمی‌شود. مواد نگهدارنده می‌تواند عامل بسیار خطرناکی برای سلامتی شما و اعضای خانواده شما باشد. به همین جهت ما به شما توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان از برنج‌های خارجی استفاده نکنید.

تازه بودن و کهنه بودن برنج‌ها نیز وجه تفاوت دیگری برای برنج ایرانی با برنج‌های خارجی می‌باشد. از آن جایی که برنج‌های ایرانی تولید داخلی هستند، زودتر به دست ما می‌رسند و ما می‌توانیم برنج‌های تازه ایرانی را تهیه کنیم. اما برنج‌های خارجی به خاطر صرف مسافت‌های طولانی، زمان زیادی از برداشت آن‌ها می‌گذرد و به همین دلیل غالبا کهنه هستند و کیفیت برنج‌های تازه را ندارند. هر چقدر از زمان برداشت یک برنج می‌گذرد، مواد معدنی و ویتامین‌های آن نیز کاهش می‌یابد. برنج ایرانی که به دست ما می‌رسد، همواره تازه بوده و دارای مواد معدنی بسیار زیادی است. در نتیجه تمام توضیحاتی که در بالا داده شد باید بدانید که برنج‌های خارجی نه تنها فواید برنج ایرانی را ندارند، بلکه به برخی دلایل بسیار مضر هستند.

  

برتری برنج ایرانی و تشخیص آن از برنج خارجی

برنج ایرانی

 همانطور که قبل‌تر هم اشاره شد، برنج‌های خارجی به خاطر داشتن مواد نگهدارنده برای سلامتی مضر هستند. اما برنج‌های خارجی علی‌الخصوص برنج هندی به مواد بسیار خطرناکی به نام‌های کادمیوم، فنول و آرسنیک آلوده می‌باشند. برخی از این مواد به خاطر نگهدارنده بودن، در برنج موجود هستند اما برخی دیگر حاصل از کهنه شدن و ماندن طولانی برنج‌ها می‌باشند. این مواد به هر طریقی که تولید شده باشند، برای سلامتی بسیار مضر هستند. همچنین موجب می‌شوند تا در طولانی مدت افراد دچار بیماری‌های خطرناکی از جمله سرطان گردند.

تصور غلطی که در رابطه با برنج ایرانی رایج است، این است که برنج ایرانی ماندگاری نداشته و در سریع‌ترین زمان دچار شپشک، کرم و آفت می‌شود. باید بدانید که به خاطر طبیعی بودن برنج‌های ایرانی احتمال حمله ور شدن آفاتی چون شپش و کرم به برنج وجود دارد. اما شما می‌توانید با نگهداری درست و مناسب این برنج‌ها مانع از حمله‌ی آفات به آن‌ها شوید.

نکات تکمیلی در تشخیص برنج ایرانی اصل

 تشخیص برنج ایرانی اصل از برنج خارجی

برنج اصلی ایرانی بدون ناخالصی باید:

  1. از نظر ظاهری یکدست باشد.
  2. از نظر رطوبت نیز خشک و یکدست باشد.
  3. برنج ایرانی مرغوب نباید ترک و رگه های عرضی داشته و به راحتی بشکند.
  4. رنگی کدر بلورین دارد نه سفید و نه کدر مات.

تست اصل بودن برنج ایرانی و تشخیص آن از برنج خارجی:

در تشخیص برنج ایرانی اصلباید بدانید:

  1. با خیس کردن برنج و منتظر بودن تا 5 روز، کپک بزند.
  2. با گذاشتن مقداری از آن زیر نور آفتاب در شیشه ی دربسته، کپک بزند.
  3. اگر روی آتش قرار بگیرد، مانند برنج خارجی نمی سوزد و دود نمیکند، فقط برشته میشود.
  4. با ریخته شدن در آب، ته نشین میشود.

برخی از نکات برای نگهداری برنج‌های ایرانی به شرح زیر می‌باشد:

" خرید از فروشگاه معتبر که به شما برنج‌های تازه و مرغوب بدهد."

" نگهداری این برنج‌ها در مکان‌های خنک و به دور از رطوبت"

" ریختن نمک در برنج که مانع از رشد آفت‌ها خواهد شد."

برنج‌های ایرانی حتی اگر از انواع ارزان‌قیمت‌تر هم باشند، دارای فواید و مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به برنج‌های خارجی هستند. پس حتما و قطعا یک نکته مهم را رعایت کنید: خرید برنج ایرانی به جای برنج خارجی!

شما میتوانید از صفحه برنج ایرانی، تمام محصولات با کیفیت مجموعه برنج تو را مشاهده کرده و انواع بهترین برن های ایرانی را خریداری نمایید.

تهیه و تنظیم: مجله‌ی فروشگاه اینترنتی برنج ایرانی برنج‌تو

 

پیشنهاد می کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

1. نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل

2. نحوه صحیح نگهداری برنج

3. برنج ایرانی بخریم یا خارجی

4. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.