• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

برنج ایرانی بخرم یا خارجی؟

برنج ایرانی بخرم یا خارجی؟

برنج ایرانی بخریم یا برنج خارجی؟

برنج ایرانی خوش عطر

اگر شما بخواهید محصولی را خریداری کنید ممکن است بر سر دوراهی خرید کالای ایرانی و خارجی مانده باشید. برای خرید محصولات مورد نیاز خانواده خرید کالای ایرانی را به شما پیشنهاد می دهیم، خصوصا اگر بخواهید مواد غذایی بخرید.

در بحث خرید برنج مساله کمی متفاوت است. برنج ایرانی از لحاظ کیفیت منحصر به فرد است و طعم دلنشینی دارد. برنج خارجی قابل رقابت با برنج محلی و ایرانی نیست. متاسفانه به دلیل این که برنج خارجی ارزان تر است اکثر مردم تمایل به خرید برنج خارجی دارند.

اگر در دوراهی خرید برنج ایرانی یا خارجی هستید در ادامه به خواص برنج ایرانی می پردازیم تا شاید تاثیری بر نظر شما عزیزان داشته باشد و این محصول را جایگزین برنج های بی کیفیت خارجی کنید. یکی از دلایلی که خانم های خانه دار برنج خارجی را ترجیح می دهند این است که خوب قد می کشد و در زمان پخت خرد نمی شود. پخت برنج های خارجی آسان است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.

یکی از مولفه های اصلی در آشپزی و پخت غذا که حرف اول را می زند عطر و طعم غذا است. اصالت برنج ایرانی به طعم و عطر آن است. به جرات می‌توان گفت که نیاز به هیچ ادویه خوشبو کننده ای مانند زیره، دارچین و ... ندارد.

برنج های خارجی موجود در بازار پاکستانی، هندی و تایلندی هستند که باید در زمان پخت آن را خوش طعم و خوش عطر (زعفران و دارچین) کرد.

برنج ایرانی تنوع بسیاری دارد، به این دلیل که در مناطق مختلف کشور انواع برنج کشت می شود. در شمال کشور در استان ‌های گیلان و مازندران با کیفیت ترین برنج ها کشت می شود. در ادامه انواع برنج ایرانی را معرفی می کنیم که به چهار دسته کلی تقسیم بندی می شود. 

انواع برنج ایرانی؛ خوش عطر و خوش بو

برنج پخته شده ایرانی طارم

برنج صدری: معمولاً اکثر رستوران های سنتی ایران از این نوع برنج استفاده می کنند. جزو پرطرفدار ترین ها برنج های ایرانی است. رنگ آن سفید گچی است و طعم بسیار عالی دارد. سرشار از انواع ویتامین و چربی است و به راحتی هضم می شود.

بهترین نوع آن برنج هاشمی است. یوسف هاشمی اولین بار در سال 1364 به طور گسترده شروع به کشت آن کرد.

صدری دم سیاه، دم سفید، دم سرخ، سالاری، علی کاظمی، حسن سرایی، شاه پسند از انواع برنج صدری است.

برنج ایرانی طارم: این برنج شکل استخوانی دارد و رنگ آن سفید مایل به کرم است. کیفیت بسیار بالایی دارد اما از نظر کمی در هر هکتار محصول کمتری به عمل می آید.

موسی طارم، طارم محلی، رشتی سرو، طارم امیری، طارم رشتی، طارم دیلمانی، سنگ جو، طارم هاشمی از انواع برنج طارم هستند.

برنج گرد: این نوع برنج محصول جانبی شالیکاران است. از غربال برنج اصلی به دست می آید و خواصی برابر با برنج اصلی دارد. از انواع آن عنبر بو، قصرالدشتی، بینام، حسنی را می توان نام برد.

برنج پرمحصول: از ترکیب چند نوع برنج در مرکز تحقیقات اصلاح نژاد به دست آمده است. محصول نهایی چندین برابر سایر برنج های ایرانی است، اما کیفیت، عطر و طعم برنج اصیل ایرانی را کمتر دارد.

از انواع برنج ایرانی پر محصول هزار، کوهرنگ، خزر، شیرودی، چرام و ... را می توان نام برد.

برنج ایرانی یا خارجی؛ خوشمزه با کیفیت یا ارزان بی مزه

برنج خارجی معمولاً از کشور های هند، پاکستان و تایلند وارد می شود، اما نمی دانیم چطور تولید، برداشت و فرآوری می شود. برنج خارجی به صورت قالبی تهیه می شود. به این صورت که برنج های بی کیفیت مانند درجه 2 و 3 را به شکل آرد در می آورند سپس آن را در قالب های یک شکل قرار می‌دهند. در نهایت ظاهر کشیده و زیبایی به خود می‌گیرد.

در بعضی منابع بیان می‌شود که آن ها را با فاضلاب ها و آب های شهری کشت و آبیاری می‌کنند که سمی و مضر هستند.

البته ناگفته نماند که برنج خارجی با کیفیت نیز در بازار عرضه می شود، اما در حال حاضر آنچه که در بازار داخلی عرضه می شود اصلاً قابل قیاس با برنج ایرانی نیست. برنج های خارجی که در بازار هستند به هیچ وجه طعم و بوی خوشی ندارند به عبارتی طعم آن ها خنثی است.

برنج ایرانی پخت شده را به تنهایی می توانید میل کنید زیرا مزه و عطر فوق‌ العاده‌ای دارد.

 برنج ایرانی در بهترین مناطق کشور که خاک حاصلخیز دارند کشت می‌شود. در مناطق شمال که پربارش است و رطوبت فراوان وجود دارد بهترین برنج ها کاشت و برداشت می شود. در این مناطق خبری از آب فاضلاب و قالب زنی نیست.

برنج های برداشت شده را خشک کرده سپس آن را غربال می کنند. محصول اصلی را به عنوان برنج درجه یک  می فروشند. برنج مازاد و غربال شده را به عنوان برنج گرده با قیمتی کمتر اما با همان کیفیت در بازار عرضه می شود.

تنوع قیمت برای برنج ایرانی بسیار زیاد است و با توجه به سلیقه خود می توانید خرید کنید.

بیشتر بخوانید: دلایل برتری برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی

فرآوری برنج ایرانی و خارجی

در برخی کشورها مانند هند، ژاپن، پاکستان و تایلند برنج به میزان زیادی کشت می شود. در این کشور ها بارش و رطوبت به میزان زیادی وجود دارد.

بخشی از برنج تولید شده را قبل از اینکه پوست گیری کنند می جوشانند. در یک زمان معین (یعنی قبل از گرفتن سبوس و پوست دانه) آن را خشک می‌کنند و در مرحله بعد سبوس را از آن جدا می کنند. در نهایت محصول فرآوری شده حاصل می شود.

این نوع برنج پیش پخت به دلیل اینکه با سبوس و پوست جوشانده می شود ارزش غذایی بالایی دارد و دارای ریز مغذی های زیادی است.

اگر برنج خارجی با سم های شیمیایی غیر مجاز سمپاشی شود، حاوی جیوه، آرسنیک و ... می باشد. در زمان جوشاندن برنج سم وارد دانه برنج می شود، در نتیجه بسیار مضر و سمی است. اگر برنج خارجی مصرف می کنید آن را به صورت آبکش پخت کنید.

 برنج ایرانی برعکس برنج خارجی به شکل فرآوری تهیه نمی شود. بهتر است برنج ایرانی را به روش کته پخت کنید زیرا سرشار از مواد مغذی است. گاهی اوقات برای انتخاب برنج ملاک عطر و بو نیست. بلکه کیفیت حرف اول را می‌زند و بسیار حائز اهمیت است.

زمانی که برنج برداشت می شود مقدار اندکی آب و رطوبت در آن وجود دارد. رطوبت به مرور خشک خواهد شد. اگر برنج را بلافاصله بعد از برداشت پخت کنید حجم آن زیاد نمی شود و به اصطلاح ری نمی کند. هر چقدر برنج از زمان برداشت فاصله بیشتری داشته باشد خشک تر و سفت تر می شود. در نتیجه در زمان پخت کشیده تر می شود و به اصطلاح در زمان پخت ری بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: تشخیص برنج ایرانی از خارجی

از کجا برنج مرغوب ایرانی اصل خریداری کنیم؟

مجموعه‌ی برنج‌تو با بهره‌گیری از کارشناسان باتجربه و انتخاب‌ باکیفیت‌ترین انواعِ برنج از مزارعِ درجه‌‌یک، و برنج‌کاران زبردستِ سه استانِ شمالی کشور، گلستان، گیلان و مازندران برنج ناب ایرانی را دستچین نموده و با حذف واسطه‌ها، با بهترین قیمت به دست شما هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌رساند. از فروشگاه برنج ایرانی برنج تو، به صورت آنلاین دیدن فرمایید.

برنج‌تو با بیش از سی سال سابقه کار سنتی در شمال کشور، مفتخر است که حالا در بستر آنلاین فعالیت خود را گسترش داده و همراه و هم‌پای همه‌ی مردم ایران‌زمین باشد.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید حرفه ای برنج

از برنج ایرانی، برنج طارم بخرم یا هاشمی؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.