• لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج

    احتمالا از غذاهای لذیذ ایرانی با برنج، تنها زرشک پلو با مرغ، قرمه سبزی و خورشت قیمه را تهیه می کنید. ما در اینجا می خواهیم بهترین غذاهای برنجی که می توانید بپزید را معرفی کنیم.

    چهارشنبه 21 مهر 1400 - 08:54
    ادامه...
  • از بین بردن حشره برنج

    از بین بردن حشره برنج

    در صورتی که با مشکل وجود حشرات موذی و شپشک در کیسه های برنج روبرو شده باشید، می دانید که چه معضل بزرگی است. تکثیر آنها با سرعت بالایی صورت می گیرد و در صورتی که برای از بین بردن آنها اقدامی نکنید، تمام برنج شما را آرد برنج تبدیل می کنند.

    چهارشنبه 7 مهر 1400 - 08:58
    ادامه...
  • نحوه صحیح نگهداری برنج

    نحوه صحیح نگهداری برنج

    احتمالا جزء افرادی هستید که می خواهند حجم بالایی از برنج را برای مصرف حداقل 6 ماه خریداری کنند. اما دقت داشته باشید ماندن برنج در شرایط نا مناسب می تواند باعث رشد حشرات، شپشک، کرم و ... روی آن شود! پس با مطالعه این مقاله، با طرز نگهداری برنج آشنا شوید.

    یکشنبه 17 مرداد 1400 - 10:19
    ادامه...
  • کاشت برنج

    کاشت برنج

    برنج چگونه به عمل می آید و بهترین زمان کاشت و برداشت برنج در کدام مناطق است؟ پاسخ این سوال و نکات مهم هنگام کاشت برنج، برای بهره برداری از مرغوب ترین برنج ها را اینجا بیاموزید.

    چهارشنبه 5 آبان 1400 - 13:03
    ادامه...
  • انواع برنج ایرانی

    انواع برنج ایرانی

    در این مقاله تمام برنج های ایرانی پر فروش به شما دوستان معرفی می شود و می توانید هر یک را از فروشگاه برنج تو خریداری نمایید.

    شنبه 2 مرداد 1400 - 14:46
    ادامه...
  • تشخیص برنج ایرانی اصلی

    تشخیص برنج ایرانی اصلی

    به دلیل افزایش متقلبان فروش برنج ایرانی، نحوه تشخیص برنج ایرانی اصل از انواع نامرغوب و تقلبی بسیار اهمیت دارد. به هر حال با توجه به قیمت بالاتر برنج ایرانی و خواص و عطر و بوی بی نظیر آن، باید بتوانید برنج اصلی و مرغوب را از تقلبی و نامرغوب تشخیص دهید.

    چهارشنبه 6 مرداد 1400 - 11:46
    ادامه...
  • آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    آموزش طریقه مصرف سبوس برنج برای سفیدی مو

    سبوس برنج برای سفیدی مو چه خواصی دارد؟ از گذشته تا کنون همه‌ی ما می‌دانیم که سبوس برنج عامل مهمی در رشد و تقویت مو می‌باشد. به همین جهت...

    جمعه 3 بهمن 1399 - 14:19
    ادامه...
  • طرز پخت برنج ایرانی

    طرز پخت برنج ایرانی

    طرز تهیه برنج ایرانی و دستور پخت مجلسی برنج چیزی است که شما باید در انجام آن نهایت مهارت را داشته باشید. باید بدانید که برنج ایرانی...

    پنجشنبه 2 بهمن 1399 - 10:34
    ادامه...
  • چند نوع برنج داریم؟

    چند نوع برنج داریم؟

    برنج یکی از غلات مهم است که می تواند در رژیم غذایی جایگاه ویژه ای داشته باشد. حدود نیمی از مردم جهان به شکل روزانه در یک وعده غذایی حداقل از برنج استفاده می کنند. این موضوع اهمیت شناخت انواع برنج را آشکار می کند.

    چهارشنبه 10 آذر 1400 - 14:25
    ادامه...
  • برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ای یا سفید؟

    برنج قهوه ایی و برنج سفید، دو نوع برنج پر مصرف در ایران هستند. سوالات شما در رابطه با مقایسه خواص، ری، طعم و همچنین تفاوت قیمت آنها را ایجا پاسخ داده ایم. با برنج تو همراه باشی تا بهترین تصمیمات را در رنگین کردن سفره خود بگیرید.

    سه شنبه 30 شهریور 1400 - 09:33
    ادامه...

برنج طارم یا هاشمی؟

برنج طارم یا هاشمی؟
از پر فروش ترین برنج های ایرانی، برنج طارم و برنج هاشمی می باشند. اما این که کدام یک واقعا بهتر است و چه تفاوتی باهم دارند، از دغدغه بسیاری از کاربران می باشد. به همین جهت مقاله ایی آماده کرده ایم تا شما را با برنج طارم و هاشمی و مقایسه آن ها آشنا کنیم.
بسیاری از افراد زمانی که با برنج طارم و برنج هاشمی مواجه می شوند، دچار سردرگمی می گردند. آن ها نمی دانند که برنج طارم و برنج هاشمی چه تفاوت هایی باهم دارند و کدام یک گزینه بهتری برای خرید و استفاده می باشند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه بین برنج طارم و هاشمی بپردازیم. همانطور که می دانید هر دو برنج طارم و هاشمی از نظر کیفیت در حد بالایی قرار دارند و همین مسئله مقایسه بین برنج طارم و هاشمی را سخت و مشکل می کند. اما برنج طارم بهتر است یا هاشمی؟

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی

برنج هاشمی و برنج طارم

زمانی که می خواهند از بهترین برنج های ایرانی نام برند، برنج هاشمی را نیز در این لیست قرار می دهند. به طور کلی برنج علی کاظمی، برنج هاشمی و برنج صدری از کیفیت و محبوبیت قابل توجهی در میان ایرانیان برخوردار هستند اما برنج صدری دم سیاه به عنوان مرغوب ترین برنج ایرانی شناخته می شود. بعد از برنج صدری نیز از برنج هاشمی به عنوان برنج رده دوم در میان انواع برنج ایرانی یاد می شود.

نکات مهم در مقایسه بین برنج طارم و هاشمی

برنج هاشمی از سال ۱۳۶۴ در روستای چاپارخانه بخش خمام توسط فردی به نام یوسف هاشمی کشت شد. اکنون این برنج در بیشتر مناطق گیلان توسط بیشتر کشاورزان گیلانی به زیر کشت می رود. در استان مازندران نیز در میان برنج های پرمحصول برنج شیرودی بیشترین میزان زیر کشت را به خود اختصاص می‌دهد.

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی از نظر کیفی

شالیزار برنج طارم با دانه های کم اما کیفیت نهایی بالا

برنج طارم یکی دیگر از انواع برنج ایرانی بوده که نام آن برگرفته از نام روستایی در استان زنجان است. اگر به ظاهر برنج طارم دقت کرده باشید، متوجه می‌شوید این برنج ها دارای رنگ سفید متمایل به کرم و به شکل کشیده می باشند. همچنین از ظاهر فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و بعد از پخت بسیار قد می کشد. برنج طارم از نظر کیفی در وضعیت مناسبی قرار دارد اما از نظر کمی نسبتاً ضعیف است. در واقع برنج طارم زمانی که به زیر کشت می رود، نسبت به دیگر گونه های برنج میزان محصول کمتری می دهد. این محصول از کیفیت بالایی برخوردار بوده و این موضوع باعث شده کشاورزان تمایلی به کاشت برنج طارم نداشته باشند. چون با کاشت این نوع برنج متحمل خسران و زیان می گردند.
نمونه ای دیگر از برنج های بسیار معروف در میان ایرانیان، برنج طارم هاشمی است. این برنج در استان مازندران به زیر کشت می رود و نسبت به برنج هاشمی و برنج طارم از قد کوتاه‌تری برخوردار است. همچنین از نظر عطر و بو و پخت نیز در رده پایین تری نسبت به برنج هاشمی قرار دارد. به همین دلیل برنج طارم هاشمی با قیمت کمتری نسبت به برنج هاشمی عرضه می گردد.
با مقایسه بین برنج طارم و هاشمی متوجه شدید که کیفیت برنج هاشمی از برنج طارم بیشتر است. همچنین در مقایسه بین برنج طارم و هاشمی باید با دیگر خصوصیات برنج هاشمی نیز آشنا شوید.
به طور کلی انواع برنج به دو گروه سرد و گرم دسته بندی می شود. این برنج ها هر دو در یک زمان به زیر کشت می روند اما برداشت متفاوتی دارند. برنج سرد حدود دو هفته بعد از برنج های گرم برداشت می شود. برنج های سرد و گرم از نظر شکل ظاهری نیز باهم تفاوت دارند. برنج های گرم نسبت به برنج های سرد، کمی کوتاه تر و فربه به نظر می رسند.
البته برنج سرد و گرم از نظر وضعیت قیمت تفاوتی باهم ندارند و با قیمت یکسانی عرضه می شوند. به طور کلی دانه های برنج هاشمی دارای رنگ استخوانی می باشند و به حالت روغنی دیده می‌شوند. هاشمی خوشمزه و خوش پخت بوده و با عطر دلنشینی نیز تولید می گردد. در واقع این نوع ویژگی ها در مقایسه بین برنج طارم و هاشمی اهمیت زیادی دارد.
بیشتر بخوانید:

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی از نظر سلامت و کیفیت

ساقه های نازک و مقاوم برنج ایرانی هاشمی

برنج هاشمی به عنوان یکی از مرغوبترین و با کیفیت ترین برنج های ایرانی معرفی می گردد. برنج هاشمی ساقه های نازکی داشته و به همین علت در برابر کرم ساقه خوار و آفت های مختلف مقاومت قابل توجهی ارائه می کند و همین مسئله باعث می‌شود که برنج هاشمی کمتر در معرض سم پاشی قرار بگیرد. از این رو برنج هاشمی را به عنوان یک برنج سالم و ارگانیک می‌شناسند. این ویژگی نیز در مقایسه بین برنج طارم و هاشمی اهمیت زیادی دارد.
لینک خرید از محصولات برنج تو:

انواع برنج هاشمی

  • برنج هاشمی علاوه بر برنج طارم هاشمی و صدری هاشمی به سه گروه کلی تقسیم می شود.
  • برنج عطری هاشمی که به شکل کلی پوست گیری شده و در واقع نمای سفید آن کاملا مشخص است.
  • برنج قهوه ای هاشمی که وضعیت برنج هاشمی را قبل از پوست گیری نشان می دهد. این برنج تحت فرایند حرارتی قرار می گیرد.
لینک خرید از محصولات برنج تو:
آن گاه مواد مغذی که در پوسته برنج هاشمی قرار دارند، از پوست به مغز منتقل شده و برنج به رنگ قهوه ای در می آید.
برنج دودی هاشمی نیز به روش دودی کردن تولید و آماده سازی می شود و به عنوان برنج دودی هاشمی معرفی می گردد. بهترین منطقه برای خوردن برنج هاشمی، استان گیلان در نواحی مرداب انزلی است. این منطقه از آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز برای کشت برنج هاشمی برخوردار است.

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی در 3 ویژگی اصلی

برنج طارم و هاشمی پخته شده

در مقایسه بین برنج طارم و هاشمی می توان به 3 ویژگی اصلی اشاره کرد.
لینک خرید از محصولات برنج تو:

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی از نظر شکل ظاهری

به طور کلی برنج طارم از برنج هاشمی استخوانی تر است و به همین خاطر به راحتی طبخ می گردد. برنج طارم را چلویی تر از برنج هاشمی می ‌شناسند. چون طارم دارای ظاهر استخوانی و برای پخت در مهمانی ها گزینه مناسب تری نسبت به برنج هاشمی است. چون این برنج به شکل دانه دانه در می آید. 
همین مسئله باعث شده که برنج هاشمی فربه تر از برنج طارم به نظر برسد و طعم بهتری نسبت به آن داشته باشد.

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی از نظر عطر

برنج طارم و هاشمی از نظر عطر در وضعیت یکسانی قرار دارند و هر دو دارای عطر بی نظیری هستند.

مقایسه بین برنج طارم و هاشمی از نظر منطقه کشت

برنج طارم در استان مازندران و برنج هاشمی در استان گیلان به زیر کشت می رود. البته در حال حاضر هم استان مازندران برنج هاشمی کشت می کند و هم استان گیلان برنج طارم به زیر کشت می برد اما با توجه به آب و هوای مناسب و خاک حاصلخیز در استان گیلان برنج هاشمی در این منطقه کیفیت بهتری دارد و با توجه به آب و هوای استان مازندران نیز طارم در این منطقه نتیجه مطلوبی دارد.

مقالاتی که شاید مایل به خواندن آنها باشید

نحوه صحیح نگهداری برنج

راهنمای خرید برنج به صورت حرفه ایی

تشخیص برنج تقلبی از برنج اصلی ایرانی

طرز تهیه برنج ایرانی به صورت مجلسی، خانگی، رستورانی و ...

برنج قهوه ای یا سفید؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد.